2023. június 24., szombat

RPDDK 02.: Őriszentpéter – Himfai-tó (2023.06.04.)

Az első nyári hétvégén az Őrségben folytattam az RPDDK-t. Reggel izgalomtól nem mentes utazás végén érkeztem meg Őriszentpéterre, majd egész délelőtt szerről-szerre és végről-végre jártam a vidéket. Ezúttal nem voltak meredek emelkedők és lejtők, de voltak rétek derékig érő fűvel, színes virágokkal és lenyűgöző panorámával. Az utolsó pecsét után a lovak közé csaptam és még az eső előtt odaértem Csákánydoroszlóra.

Két és fél hónap kihagyás után tértem vissza a kékre. Közben sem csak a fotelban ültem, sőt, még az OKT egy-egy szakaszát is érintettem a Gerecsében és a Budai-hegységben, de az igazolófüzetembe március közepe óta nem került újabb pecsét.

Június elején végre lett egy hétvégi nap, amikor a gyerek ide-oda utaztak és a kerti munkával sem voltam már nagyon elmaradva, így végre ismét útra kelhettem. Hét elején még szép időt jósoltak vasárnapra, aztán ahogy közeledett a hétvége, úgy változott az előrejelzés is. Pénteken már egész napos esőt ígértek vasárnapra az Őrségbe, ezért még az is megfordult a fejemben, hogy valahonnan gyorsan beszerzek egy AK igazolófüzetet és az ország másik végébe megyek túrázni. De szombatra ismét megváltozott az előrejelzés és már csak vasárnap késő délutántól jósoltak esőt, úgyhogy döntöttem: vasárnap megyek az Őrségbe. Bíztam a meteorológusokban, de azért a hátizsákom aljára betettem az esőkabátot, az autóba pedig egy váltás ruhát.

Vasárnap reggel nem volt időm lustálkodni, a nappal együtt keltem, hogy elérjem a Szombathelyről 7:04-kor induló vonatot. 7 óra előtt 5 perccel már a vonaton ültem és vártam… 10 perccel később még mindig vártam… 15 perccel később még mindig vártam… A vonat csak nem akart elindulni. Már a tervezéskor is egy kicsit kockázatosnak éreztem a két átszállást, 5-5 perc átszállási idővel, de bíztam benne, hogy egy InterRegio vonat csak nem késik. Tévedtem… Amíg vártunk az indulásra, megnéztem a menetrendek.hu oldalon, hogy van-e valami alternatív lehetőség Zalaszentivánról eljutni Őriszentpéterre, de csak a 2 órával később induló vonatot találtam. Végül 13 perc késéssel indult el a vonat Szombathelyről. Amikor jött a jegyvizsgáló, megkérdeztem tőle, hogy Zalaszentivánon megvár-e a csatlakozó vonat? A MÁV-val kapcsolatos tapasztalataim alapján egy határozott „Nem”-re, esetleg egy „Talán”-ra számítottam, de kellemesen csalódtam. Azt mondta a kalauz, hogy majd odaszól a kollégáknak. Úgy is lett, néhány megállóval később jött vissza, hogy megvár a vonat. Ismét elővettem a menetrendek.hu-t, mert Zalaegerszegen is csak 5 perc lett volna az átszállásra. Sajnos onnan sem volt más lehetőség, mint a 2 órával később induló vonat.

Zalaszentivánon ott állt a vonat a mellettünk lévő vágányon. Gyorsan átsétáltam a peron túloldalára és felszálltam az egy kocsiból álló „piroskára”, amelyik szinte azonnal indult is. Könnyen találtam ülőhelyet, mert rajtam kívül csak egy idősebb hölgy, a jegyvizsgáló és a vonatvezető utazott rajta. A korábbi sikeremen felbuzdulva itt is megkérdeztem a kalauzt, hogy vajon Zalaegerszegen megvár-e a csatlakozás? Szerencsére ő is segítőkész volt és felajánlotta, hogy ír a kollégának, hogy várjanak meg. El sem akartam hinni, hogy ilyen is van a MÁV-nál!

A forgatókönyv már ismerős volt: Zalaegerszegen megállt a vonat, a mellettünk lévő vágányon ott állt a másik „piroska”, egyetlen fizető utasként felszálltam rá és már indultunk is Őriszentpéter felé. Ezen a vonaton nem nyugdíjas néni, hanem egy szolgálaton kívüli vasutas utazott negyedikként. Végülis jól járt a MÁV, hogy mindkét vonatot elértem, mert így legalább utazott rajtuk egy fizető utas is. Kalandosan, de végül 9 óra előtt néhány perccel érkeztem meg az őrségi városba.

Útközben az időjárás egy kicsit rám ijesztett, mert Zalaegerszeg környékén jó kis záporba futottunk bele, de szerencsére hamar elhagytuk az esőt és Őriszentpéteren már csak a felhős égbolt fogadott. A szokásos teendők (telefon haza, fényképezőgép a nyakba, GPS elindít) után 9 órakor indultam útnak. Utólag megnézve a térképen, nem a legrövidebb úton, de így is negyed óra alatt beértem a városba. Ismerős volt a hely, mert 2 évvel korábban már bicikliztünk errefelé a családdal.

Őriszentpéter, vasútállomás, visszainduláshoz készülődik a „piroska” Az út szélén gyalogoltam be a városba
Őriszentpéter, vasútállomás, visszainduláshoz készülődik a „piroska” Az út szélén gyalogoltam be a városba
A körforgalomnál felsétáltam az étterem bejáratához, beütöttem az igazoló pecsétet a füzetembe, majd indultam tovább. A kis forgalmú aszfaltos úton 25 perc alatt értem el a Templomszer szélén álló Árpád-kori templomhoz. Már messziről látszott a bejárat mellett lógó „ZÁRVA” tábla, de nem bánkódtam miatta, mert két évvel korábban meg tudtuk nézni belülről is. Így most csak készítettem néhány fényképet, majd folytattam az aszfaltkoptatást.

A Sárga ház a város központjában... ...és tetején a gólyafészek A református templom
A Sárga ház a város központjában... ...és tetején a gólyafészek A református templom
Városszer és Templomszer között az út szélén Szent István szobor a templom mellett Az Árpád-kori templom
Városszer és Templomszer között az út szélén Szent István szobor a templom mellett Az Árpád-kori templom
Nem sokáig kellett az út szélén gyalogolni, mert 400 méterrel később a jelzések balra tértek és egy simára taposott murvás úton folytatódtak, azon keresztül érkeztem meg a következő szerre, Keserűszerre. A nevével ellentétben nem keserűséget, inkább vidámságot éreztem a házak között sétálva, mert bár a napot továbbra is vastag felhő takarta, de az út széle tele volt szebbnél szebb színes virággal.

Murvás úton Keserűszer előtt A tereprendezést még be kell fejezni, de a házat már szépen felújították
Murvás úton Keserűszer előtt A tereprendezést még be kell fejezni, de a házat már szépen felújították
Keserűszer színes virágai vidámságot hoztak a borús reggelbe Keserűszer színes virágai vidámságot hoztak a borús reggelbe
Keserűszer színes virágai vidámságot hoztak a borús reggelbe Keserűszer színes virágai vidámságot hoztak a borús reggelbe
Keserűszer színes virágai vidámságot hoztak a borús reggelbe
Az utolsó házat elhagyva hamarosan átkeltem a Zala folyó kis hídján, majd elbúcsúztam a murvás úttól és a patak partján, a fák között futó keréknyomokon folytattam a gyaloglást. A vízfolyás inkább emlékeztetett egy koszos pocsolyára, mint egy később folyóvá duzzadó patakra. Egy ideig a jobb parton gyalogoltam, majd egy kis hídon átkeltem a túloldalra, ahol helyenként egy mező szélén a villanypásztor mellett, helyenként pedig a fák között kanyargott az ösvény.

Egy nagy pajtaépület mellett hagytam el Keserűszert Híd a Zala felett Keréknyomok a patakparton a fák között
Egy nagy pajtaépület mellett hagytam el Keserűszert Híd a Zala felett Keréknyomok a patakparton a fák között
Első ránézésre kicsit ingatagnak látszott a híd, de gond nélkül át tudtamrajta sétálni Ösvény a rét szélén Valamilyen hernyók fészkelték be magukat az egyik fa ágaira
Első ránézésre kicsit ingatagnak látszott a híd, de gond nélkül át tudtamrajta sétálni Ösvény a rét szélén Valamilyen hernyók fészkelték be magukat az egyik fa ágaira
Kezdetben még úgy nézett ki, mintha sok víz lenne benne, de később már csak egy koszos pocsolyának látszott Kezdetben még úgy nézett ki, mintha sok víz lenne benne, de később már csak egy koszos pocsolyának látszott Kezdetben még úgy nézett ki, mintha sok víz lenne benne, de később már csak egy koszos pocsolyának látszott
Kezdetben még úgy nézett ki, mintha sok víz lenne benne, de később már csak egy koszos pocsolyának látszott
Másik ösvény egy másik rét szélén a villanypásztor mellett Ösvény a fák között A sikló az út közepén fogyasztotta el a reggelijét (egy gilisztát)
Másik ösvény egy másik rét szélén a villanypásztor mellett Ösvény a fák között A sikló az út közepén fogyasztotta el a reggelijét (egy gilisztát)
Kis idő múlva ismét kereszteztem a medret. Először nem vettem észre a hidat, pedig kettő is volt belőle, de így is át tudtam kelni száraz lábbal a patakon, annyira kevés volt benne a víz. Akár egy népmesében, rám is várt még egy harmadik átkelés is, ami után erdőn-mezőn keresztül hamarosan megérkeztem Szalafőre.

Nem kerestem a hidat, mert száraz lábbal is át tudtam kelni a patakmedren Nem kerestem a hidat, mert száraz lábbal is át tudtam kelni a patakmedren Egy kis időre eltávolodtam a pataktól az erdőben
Nem kerestem a hidat, mert száraz lábbal is át tudtam kelni a patakmedren Egy kis időre eltávolodtam a pataktól az erdőben
Ismét egy mezőn keresztül vitt az út A gaz már benőtte az ösvényt, de azért nem volt nehéz kitalálni, hogy merre kell menni Mint a népmesében, itt a harmadik híd
Ismét egy mezőn keresztül vitt az út A gaz már benőtte az ösvényt, de azért nem volt nehéz kitalálni, hogy merre kell menni Mint a népmesében, itt a harmadik híd
Meg-megálltam egy fénykép kedvéért Meg-megálltam egy fénykép kedvéért Meg-megálltam egy fénykép kedvéért
Meg-megálltam egy fénykép kedvéért
Becsületkassza az Őrvidéki tanyánál Célegyenebe fordulva Szalafő előtt A focipálya mellett érkeztem meg Szalafőre
Becsületkassza az Őrvidéki tanyánál Célegyenebe fordulva Szalafő előtt A focipálya mellett érkeztem meg Szalafőre

Miközben a faluban sétáltam, elment mellettem három kerékpáros. Kis idő múlva meggondolták magukat és visszafordultak, hogy körülnézzenek a piacon. Miután eltekertek mellettem, egyikük hátraszólt a többieknek: „Láttátok a srác pólóját?” A választ és a beszélgetés esetleges folytatását már nem hallottam, de így is egy kis büszke mosolyt csaltak az arcomra, mert mivel más nem volt a közelemben, ezért gondolom, hogy az én kéktúrás pólómról volt szó.

Amikor erre bicikliztünk a családdal, akkor Templomszert elhagyva egyenesen mentünk tovább Pityeszer felé. A K jelzés viszont az első kereszteződésnél jobbra fordult és egy hosszú, enyhén emelkedő úton folytatódott Papszer felé. A templomhoz pap is tartozott, így, ha volt Templomszer, akkor lennie kellett Papszernek is…

Egy családi nyaralás emlékét idézte fel ez a tábla Itt már elhagytam Szalafő (Templomszer) központját Az ökumenikus imaház épülete az út mentén
Egy családi nyaralás emlékét idézte fel ez a tábla Itt már elhagytam Szalafő (Templomszer) központját Az ökumenikus imaház épülete az út mentén
A templomhoz pap is tartozott A templomhoz pap is tartozott A nap első komolyabb emelkedője. Nem meredek volt, inkább csak hosszú.
A templomhoz pap is tartozott A nap első komolyabb emelkedője. Nem meredek volt, inkább csak hosszú.
Papszer utolsó házait elhagyva még körülbelül 300 métert gyalogoltam az út szélén. Utána a K jelzés jobbra fordult és kezdődött egy újabb séta az erdőn-mezőn (ezúttal mezőn-erdőn) keresztül. Ekkorra már elvonultak a felhők az égről, úgyhogy nem fáztam, amikor a nyílt terepen sétáltam a derékig érő fűben.

Úton-útfélen virágok nyíltak az út mentén Úton-útfélen virágok nyíltak az út mentén Továbbra is egyenesen, de már nem felfelé kellett menni miután elhagytam Papszert
Úton-útfélen virágok nyíltak az út mentén Továbbra is egyenesen, de már nem felfelé kellett menni miután elhagytam Papszert
Keréknyomok a mezőn keresztül A fű itt is derékig ért Habár tűzött a nap a nyílt terepen, de nagyon tetszettek a réteken vezető szakaszok
Keréknyomok a mezőn keresztül A fű itt is derékig ért Habár tűzött a nap a nyílt terepen, de nagyon tetszettek a réteken vezető szakaszok
Két derékszögű kanyar után az erdő szélén vezetett tovább a jelzés, de a helyzeten ez sem segített sokat, mert az erdősáv D-DK-i oldalán vitt az út, így a fák nem adtak árnyékot.

Ismét virágok hátráltatták a haladást Ismét virágok hátráltatták a haladást Erdő szélén vitt az út, de a fák nem adtak árnyékot
Ismét virágok hátráltatták a haladást Erdő szélén vitt az út, de a fák nem adtak árnyékot
Pillangók Megint meg kellett állnom fényképezni Megint meg kellett állnom fényképezni
Pillangók Megint meg kellett állnom fényképezni
Térkép szerint Nagysári-hegy a hely neve, de se nagynak, se hegynek nem éreztem. A látvány viszont nagyon tetszett.
Térkép szerint Nagysári-hegy a hely neve, de se nagynak, se hegynek nem éreztem. A látvány viszont nagyon tetszett.
Itt oda kellett figyelni a gaz alatt rejtőzködő pocsolyákra Eléggé benőtte a gaz az utat Fenyves
Itt oda kellett figyelni a gaz alatt rejtőzködő pocsolyákra Eléggé benőtte a gaz az utat Fenyves
A Lugos-patakot keresztezve érkeztem meg Kondorfára. Végigsétáltam a Fővégen, a falu központjában pecsételtem a kocsmaajtóra szerelt bélyegzővel, majd indultam tovább.

Megérkeztem Kondorfára Eddig tartott a Fővég Az út túloldalán pedig már az Alvég kezdődött
Megérkeztem Kondorfára Eddig tartott a Fővég Az út túloldalán pedig már az Alvég kezdődött
Gondoltam, hogy ha találok egy játszóteret vagy egy árnyékos padot valahol távolabb az úttól, akkor tartok egy pihenőt. Negyed órán keresztül gyalogoltam az Alvégen, de egyetlen kedvemre való helyet sem találtam. Így hát a pihenő kimaradt…

Sehol egy árnyékos pad Egy szépen felújított alvégi ház Alvég vége
Sehol egy árnyékos pad Egy szépen felújított alvégi ház Alvég vége
Ekkor már nagyon forrón tűzött a nap és nem szerettem volna leégni, ezért a falu szélén megálltam az első árnyékfoltnál és bekentem a karomat naptejjel. Ezt követően először a Máli-réten gyalogoltam, majd újra találkoztam a Lugos-patakkal, annak a partján mentem tovább. A naptej amellett, hogy védett a leégéstől arra is jó volt, hogy a derékig érő fűben gyalogolva a karom tele lett a különböző füvek magjaival.

Továbbra is főként erdei és mezei ösvényeken gyalogoltam Továbbra is főként erdei és mezei ösvényeken gyalogoltam Továbbra is főként erdei és mezei ösvényeken gyalogoltam
Továbbra is főként erdei és mezei ösvényeken gyalogoltam
Egy kisebb réten és egy erdőfolton át vezetett az út mielőtt elértem a patakhoz Továbbra is főként erdei és mezei ösvényeken gyalogoltam A Lugos-patak
Egy kisebb réten és egy erdőfolton át vezetett az út mielőtt elértem a patakhoz A Lugos-patak
Általában jól lehetett haladni, de volt egy rövid szakasz, ahol a jelzések egy irtásfoltra vezettek. Ott aztán leginkább érzésből, illetve a patak medrét követve mentem tovább, mert a jelzések a fakivágások áldozatául estek. Ezen a részen nagyon nagy hasznát vettem a vastag talpú túrabakancsomnak is. Egyszer-egyszer éreztem, hogy a gazban ráléptem valami ég felé meredő szúrós ágdarabra, de a bakancsom megvédte a talpamat.

Az irtásfolt, ahol a jelzések helyett a megérzéseimet követtem
Az irtásfolt, ahol a jelzések helyett a megérzéseimet követtem
Az erdei kocsiúton gyalogolva egyszercsak furcsa zajra lettem figyelmes. Először nem láttam, hogy mi okozza a zajt, de hamar megtaláltam az okát. Három hatalmas szarvast zavartam meg, azok bújtak elő valamelyik bokorból. De nagyon nem ilyedtek meg, mert közülük az egyik alaposan körülnézett mielőtt elsétált volna. Így még arra is volt időm, hogy lefényképezzem.

Ismét a Lugos-patak Ismét a rendes úton A három szarvas egyike. Alaposan körülnézett, mielőtt tovasétált volna.
Ismét a Lugos-patak Ismét a rendes úton A három szarvas egyike. Alaposan körülnézett, mielőtt tovasétált volna.
A Fekete-fenyvest elhagyva ismét egy mező szélén gyalogoltam, majd pedig egy gázlón keresztül kereszteztem a Lugos-patakot. A fák között volt egy híd is, de úgy gondoltam, hogy semmi bajom nem lesz, ha átgázolok a néhány cm mély vízfolyáson. Arra nem számította, hogy a betonozott átjáró úgy csúszik, mint egy korcsolyapálya. Szerencsére sikerült talpon maradnom és szárazon megúsztam a kalandot.

Az egész túrára jellemző volt az ehhez hasonló rétek és mezők látványa Murvás út az erdő szélén
Az egész túrára jellemző volt az ehhez hasonló rétek és mezők látványa Murvás út az erdő szélén
Keréknyomok az erdőben Egy újabb rét Hegyhátszentmárton határában
Keréknyomok az erdőben Egy újabb rét Hegyhátszentmárton határában
Derékig érő fűben vezetett a kitaposott ösvény, de megint meg kellett állnom fényképezni Derékig érő fűben vezetett a kitaposott ösvény, de megint meg kellett állnom fényképezni
Derékig érő fűben vezetett a kitaposott ösvény, de megint meg kellett állnom fényképezni Derékig érő fűben vezetett a kitaposott ösvény, de megint meg kellett állnom fényképezni
Derékig érő fűben vezetett a kitaposott ösvény, de megint meg kellett állnom fényképezni
Közeledtem a falu széléhez Akác- és bodzaillat keveredett a levegőben Akácvirág
Közeledtem a falu széléhez Akác- és bodzaillat keveredett a levegőben Akácvirág
Egy kaszáló (Vásárhelyi-oldal) mellett vitt az út
Egy kaszáló (Vásárhelyi-oldal) mellett vitt az út
Nem kell nekem a híd! Majdnem megjártam
Nem kell nekem a híd! Majdnem megjártam
Negyed háromkor érkeztem meg Hegyhátszentmártonba. Néhány perc alatt keresztülsétáltam a kis zsákfalun és egy patakvölgyön át vezető aszfaltúton gyalogoltam tovább Iváncra.

A vizes bakancsomra jól tapadt az út pora Nem mostanában festették fel ezeket a jelzéseket
A vizes bakancsomra jól tapadt az út pora Nem mostanában festették fel ezeket a jelzéseket
Virágzott a bodza is Ismét egy rét
Virágzott a bodza is Ismét egy rét
Megérkeztem Hegyhátszentmártonba Nem lehetett volna máshova állítani a villanyoszlopot?
Megérkeztem Hegyhátszentmártonba Nem lehetett volna máshova állítani a villanyoszlopot?
Szépen felújított tűzoltókocsi Aszfalton indultam tovább Iváncra
Szépen felújított tűzoltókocsi Aszfalton indultam tovább Iváncra
Az igazolópecsétért körülbelül 300 méteres kitérőt kellett tenni a falu közepén. Miután a presszó teraszán nagy nehezen megtaláltam a pecsétet (pedig jól látható helyen volt, a korlát egyik oszlopán) ránéztem az órámra és számolgatni kezdtem. 8-9 kilométerre lehettem a csákánydoroszlói vasútállomástól, valamivel több, mint másfél órám volt még a korábbi vonat indulásáig, különösebb látnivaló már nincs az úton és nagyrészt aszfalton kell menni. Miért ne próbálnám meg?

Megérkeztem Iváncra Szent Miklós-templom Földúton hagytam el a falut
Megérkeztem Iváncra Szent Miklós-templom Földúton hagytam el a falut
Felhúztam hát a nyúlcipőt és irány! A Thököly Imre utcán keresztül hagytam el a települést és erdőn-mezőn futó keréknyomokat követve 20 perc alatt átértem a szomszéd faluba, Felsőmarácra. Az utolsó kilométerekre sem szerettem volna víz nélkül maradni, így a falu széli temetőben megtöltöttem a kulacsaimat.

Itt a fák árnyékos oldalán vitt az út
Itt a fák árnyékos oldalán vitt az út
Ivánc és Felsőmarác között Ivánc és Felsőmarác között Megérkeztem Felsőmarácra
Ivánc és Felsőmarác között Megérkeztem Felsőmarácra
Nem terveztem megállni a településen, de a központban(?) berendezett falumúzeum mellett nem tudtam csak úgy elmenni. Néhány percet időztem a szabadon látogatható, szépen berendezett kiállításnál mielőtt újra a lovak közé csaptam volna.

Falumúzeum van berendezve a Megállóban
Falumúzeum van berendezve a Megállóban
Ez a falu is legalább olyan hosszú volt, mint az Alvég Kondorfán, de egyszer ennek is elértem a szélét, 10 perccel később pedig már a Himfai-parkerdő bejáratánál álltam. Ott búcsút vettem a K jelzéstől és ugyanúgy, mint februárban, gyalog indultam tovább Csákánydoroszló felé. 

Felsőmaráci utcakép Felhők Itt elbúcsúztam a K jelzéstől
Felsőmaráci utcakép Felhők Itt elbúcsúztam a K jelzéstől
Reggel felhős időben indultam Őriszentpéterről, Szalafő óta tűző napsütésben gyalogoltam, de ekkor ismét elkezdtek gyülekezni a sötét felhők az égen. Még a végén igazuk lesz a meteorológusoknak, hogy 5 óra körül esni fog az eső! – gondoltam magamban miközben szaporáztam a lépteimet. De bíztam benne, hogy ezt már nem fogom megtapasztalni a saját bőrömön.

Sötét felhők kezdtek gyülekezni a távolban
Sötét felhők kezdtek gyülekezni a távolban
Felhők
Felhők
Átsétáltam a Rába feletti hídon, majd elköszöntem az Őrségtől (habár a tábla csak az érkezőket köszönti), közben pedig egyre gyülekeztek a sötét felhők az égen és mintha egyre közelebb is jöttek volna. De nem volt időm ezzel foglalkozni, mert az óra kismutatója közelített a 4-es felé, nekem pedig még közel 2 km-t kellett megtennem a vasútállomásig.

Átsétáltam a Rába hídján A mielőbbi viszontlátásra!
Átsétáltam a Rába hídján A mielőbbi viszontlátásra!
Meglett az eredménye a sietségnek, mert 11 perccel a vonat indulása előtt odaértem az állomásra. Az eső sem eredt el és még arra is volt időm, hogy a mobilomon megvegyem a jegyet Szombathelyig és hazatelefonáljak, hogy körülbelül mikor fogok hazaérni.

Csákánydoroszló, Nepomuki Szent János-templom A vasútállomáshoz vezető allé Megérkeztem!
Csákánydoroszló, Nepomuki Szent János-templom A vasútállomáshoz vezető allé Megérkeztem!

Őriszentpéter - Himfai-tó 197.0 km, 36.4%
Erre jártam (forrás: OSM, saját GPX fájl alapján)
Ezeket a szakaszokat teljesítettem eddig
(forrás: GPX Viewer, saját GPX fájlok felhasználásával)

Az RPDDK barangolásaimról további adatok a Heyjoe.hu oldalon találhatók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

RPDDK 07.: Mesztegnyő – Kaposmérő (2024.04.13.)

Homok, homok, homok és egy kis aszfalt, közben pedig két új pecsét, rengeteg szép virág és üde zöld természet. Így lehetne röviden ös...