2019. április 12., péntek

OKT 25.: Boldogkőváralja – Gibárt (2017. 08. 14.)

Az előző napi túra levezetéseként erre a napra egy rövid szakaszt terveztünk. Délelőtt megnéztük Boldogkő várát, amely nekem kissé csalódás volt. A korábban látott várak érdekesebbek voltak. Utána autóval elmentünk Gibártig, ahol szerettük volna megnézni az erőművet, de sajnos néhány óra alatt nem sikerült beszerezni az ehhez szükséges engedélyt.
Így hát volt kb. 2 óra szabadidőnk, amelyet ebéddel és sziesztával töltöttünk. Utána pecsételtünk, majd autóval elmentünk a gibárti buszmegállóig, ahol izgatottan vártuk, hogy valóban jön-e a busz, amely a mentrendben szerepel. És jött!!! Elmentünk vele Abaújkér vmh-ig, ahol ismét vártunk-vártunk-vártunk, de nem hiába! Jött a piros vonat, amellyel elzötyögtünk az előző napi túránk végpontjáig, Boldogkőváraljáig. Ott gyors pecsételés, majd a szántóföldön át irány Hernádcéce. Erre a napra ismét visszatért a napos idő, úgyhogy nem fáztunk…

Boldogkő vára a távolból
Meglehetősen unalmas szakasz volt, csak a vár látványa dobta fel egy kicsit. De persze ekkor még nem tudtuk, hogy a folytatás ennél is unalmasabb lesz. Jelzést alig láttunk, de a földút elvitt bennünket a faluig. Jelzés ott sem volt, ezért majdnem kikerültük a falut, de a telefonos térkép segített. Az Aba vendégháznál pecsételtünk, mert nem tudtam (a hevenyészett felkészülés miatt nem emlékeztem rá), hogy a falu szélén is van egy pecsét. A pecsétes faházban viszont találtunk egy régi kerek pecsétet is, az kárpótolt a kitérőért.

Hernádcéce
Utána Gibártig egy még unalmasabb, még eseménytelenebb, még kevésbé jelzett szakasz következett. Napraforgótábla, kukoricatábla és tarló váltogatta egymást, csak egy-egy dió-, bodza- és sárgabarack ültetvény törte meg a monotonitást. Eltévedni nem lehetett, mert végig ugyanazon a földúton kellett menni, de ennél több pozitívumot nem lehet írni a szakaszról. Elég meleg volt, de a korábbi napok kánikulájához képest kellemes volt az idő.

Szárazság
Szerencsére gyorsan beértünk Gibártra, ahol már a pecsételéssel sem kellett időt tölteni, mivel azt már induláskor begyűjtöttük.