Egy rövid, könnyű túrát választottunk a fiaimmal erre a hétvégére. Sárvárról, a vár parkolójából indultunk egy kis csapattal, a Gyöngyös-patak töltésén elszaladtunk Csényeújmajorra, majd az aszfalton Csényére. Félúton, Bögötön tartottunk egy kis pihenőt, majd "megmásztuk" a nap első emelkedőjét. Sétáltunk erdőben, mezőn és szántóföld szélén, a cél előtt nem sokkal pedig megmásztuk a nap második emelkedőjét, az autópálya hídját. Szelestén fejeztük be a túrát.
Ebben az évben is jelentkeztünk a fiaimmal a Kéktúrázás napjára és ismét egy
nyugat-Magyarországi szakaszt szemeltük ki magunknak. Sokat gondolkoztam,
hogyan oldjuk meg a logisztikát. (Alsó-)Szelestéről az egyik vonat túl korán
indult, ahhoz már reggel 4 órakor el kellett volna otthonról indulni. A
következő viszont csak háromnegyed 8-ra ért Sárvárra, azzal nem lehetett volna
háromnegyed 8-ra a vár parkolójához érni. Buszos lehetőséget sem találtam, így
maradt az a megoldás, hogy Sárváron, a vasútállomásnál hagytuk az autót és a
túra végén kellett oda visszajutni.
A jelentkezők között nem volt túl népszerű a szakasz, mindössze 11-en
jelentkeztünk az 50 helyre. Háromnegyed 8-kor a túravezető tartott egy
névsorolvasást, röviden mesélt Sárvár történetéről, majd a csoportkép
elkészítése után, pontban 8 órakor útnak indultunk.
|
|
Egy 11 fős kis csapattal indultunk útnak a vár parkolójából |
Másról nem is nevezhették volna el ezt az utcát, mint Nádasdy Ferencről |
Rövid városi séta után a Gyöngyös-patak töltésén gyalogoltunk tovább. Még nem
túráztam az Alföldön, de a különböző leírásokból pontosan olyannak képzelem el
az AK-t, mint ezt a szakaszt: harmatos fű, sík terep, jobbról-balról
szántóföldek és legelők, ameddig a szem ellát.
|
|
|
Zsilip a Gyöngyös-patakon |
Séta a töltésen |
A terület adottságait kihasználva több szélkereket is építettek ezen a vidéken |
Egyetlen emelkedő vagy dombocska sem lassította a haladásunkat, így 9 órára
már meg is érkeztünk Csényeújmajorra. A kápolnánál megvártuk, amíg mindenki
pecsétel, aztán indultunk tovább.
|
|
|
Csényeújmajor, ahol az épületek csak nevükben újak |
Gombák |
Nagy a kontraszt a major épületei és az út túloldalán álló kápolna között |
Hosszú, szinte a végtelenbe futó egyenes aszfaltút szélén sétáltunk, majd egy
enyhe balkanyar után feltűntek Csénye első házai. Végiggyalogoltunk a falun,
majd a falu végén, a kálvária kápolnájánál tartottunk egy rövid pihenőt, hogy
azok is utolérjék a csapatot, akik útközben megálltak egy boltnál.
|
|
|
Hosszú egyenes aszfaltút Csénye felé |
Nepomuki Szent János-templom |
A csényei kálváriát elkerüli a K jelzés |
A települést elhagyva tovább folytatódott az aszfaltkoptatás. Nem sokkal
azután, hogy elsétáltunk a pulykanevelő telep mellett, végre búcsút inthettünk
az aszfaltnak és az erdő derékszögű nyiladékaiban sétáltunk tovább.
Balra-jobbra-balra és már vissza is értünk ugyanarra az útra, amelyről 20
perccel korábban lekanyarodtunk.
|
|
|
Még néhány méter és beértünk az erdőbe |
Hosszú, egyenes, egymásra merőleges nyiladékok |
A porpáci vasútállomás közelében kereszteztük a síneket, majd amikor az
aszfaltcsík élesen balra kanyarodott, akkor mi egyenesen mentünk tovább a
földúton. Ismét egy hosszú egyenes következett a szántóföldek között, amelynek
végén megérkeztünk a következő településre, Bögötre.
|
|
|
Levágtunk egy kanyart, de visszaértünk az aszfaltútra |
Erre rövidebb Bögötre az út |
Az élesebb szeműek már látták az út végén a falu házait |
A pecsétért le kellett térni a K jelzésről és a többség úgy döntött, hogy a
helyi vendéglátó egységben tartunk egy rövid pihenőt. A túravezető megkérdezte
a buszmegállóban üldögélő, a sörösüveg fenekét nézegető, ránézésre a helyi
viszonyokat jól ismerő embertől, hogy „Merre van a presszó?”. „Heee???” –
kérdezett vissza a jóember. „A kocsmát keressük” – próbálta máshogy feltenni a
kérdést a túravezetőnk, mire érkezett is a válasz: „Jaaa, az arra van!”.
A fiaimmal mi nem mentünk el a kocsmába, hanem a bolt mellett lévő park egyik
padján ültünk le és ott ettük meg a tízórainkat. Utólag sajnálom, hogy nem
tartottunk a többséggel, mert így csak elmesélésből ismerem a kocsmában
elhangzott párbeszédet: „Van csapolt sör?”, „Igen, van, de nem kezdem meg!”.
|
|
Tovább egyenesen, immár a faluban |
Pecsételés és rövid pihenő a templommal szemközti padon |
Negyed 12 körül újra együtt volt a csapat, így nekivágtunk a túra második
felének. A Váti-erdőben az erdészeti úton sétálva egyszer csak azt éreztük,
mintha emelkedne az út! Na, nem a
Nagy-Getére, vagy a
Csór-hegyre kell itt
gondolni, de Sárvár óta szinte végig sík terepen jöttünk, így feltűnt az a 10
méter szintemelkedés, amit a 88. számú főútig tartó szakaszon leküzdöttünk.
|
|
Búcsú Bögöttől |
Kocsiút a szántóföld mellett |
|
|
Felfelé az "emelkedőn" a Váti-erdőben |
Egyenesen neki a 88-as főútnak |
A főúton elég nagy volt a forgalom, de szerencsére széles volt az útpadka és
nem is kellett rajta sokat gyalogolni, így aztán nemsokára ismét a
Váti-erdőben sétáltunk tovább. Ismét egy hosszú egyenes szakasz kezdődött,
amelynek az elején két oszlopmaradvány emlékeztetett arra, hogy egykor ezen a
területen működött az ÁVO egyik munkatábora.
|
|
Széles padka az út szélén. Sikerült elkapni egy olyan pillanatot, amikor egyetlen autó sem volt az úton. |
A kapu megmaradt oszlopai |
Mielőtt az út elérte volna az M86-os autópályát, élesen jobbra fordult és
azzal párhuzamosan folytatódott a fák között. Körülbelül másfél kilométer után
vége lett a hangulatos erdei sétának és egy kaszálón keresztül, majd a
szántőföld szélén, végül pedig a vasúti sínekkel párhuzamosan vittek tovább a
keréknyomok.
|
|
|
Újabb hosszú egyenes szakasz a Váti-erdő mellett |
Meg kellett keresni, hol lehet átkelni az M86-os úton |
Nem volt messze az autóút, de a zaját nem lehetett hallani a fák között |
|
|
|
A K jelzés valószínűleg a kaszáló szélén haladt, de a kitaposott nyomok nem arra vittek |
Távolban, a fák mögött fut a vasúti sín |
Még egy kis gyaloglás a szántóföld szélén, mielőtt megérkeztünk Ölbő-Alsószeleste vasútállomásra |
Ölbő-Alsószeleste vasúti megállótól még másfél kilométert kellett gyalogolni a
nap utolsó pecsétjéig. De milyen másfél kilométert! Volt benne két körforgalom
és 200 méter az autópálya felett átívelő hídon!
|
|
|
Az autóút felülről |
Szőrös csúszó-mászó az út széli kavicsban |
Vajon azért lett ilyen széles a padka, hogy ne kelljen külön felüljárót építeni a gyalogosoknak? |
Fél egykor érkeztünk meg az Anita presszóhoz, ahol beütöttük a nap utolsó
pecsétjét és elkészítettük az ilyen volt – ilyen lett fényképsorozat második
darabját, amivel igazoltuk, hogy együtt teljesítettük ezt a szakaszt.
|
Szűz Mária neve-templom, Szeleste |
Másfél órát kellett volna még a vonatra várni, ezért nagyon megörültem, amikor
az egyik túratárs felajánlotta, hogy van még szabad hely az autójában és 3
embert szívesen elvisz Sárvárra. A nehézséget az okozta, hogy öten voltunk a
három helyre. A túravezető rendkívül készséges volt és felajánlotta, hogy
visszajön értünk autóval, de végül a két fiam „hozott áldozatot a köz
érdekében”. Megegyeztünk, hogy ők leülnek az arborétum előtti parkban, én
pedig elmegyek a többiekkel Sárvárra az autóért. Így is lett és mire
visszaértem értük, már ettek-ittak és szinte ki is pihenték a túra
fáradalmait.
|
|
Erre jártam (forrás:
OSM, saját GPX fájl alapján)
|
Ezeket a szakaszokat teljesítettem eddig
(forrás: GPX Viewer, saját GPX fájlok felhasználásával)
|
Az OKT barangolásaimról további adatok a
Heyjoe.hu
oldalon találhatók.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése