2019. április 21., vasárnap

OKT 13.: Piliscsaba – Hűvösvölgy (2017.12.19.)

A családban nekem kezdődött legkorábban a téli szünet. A gyerekeknek és a feleségemnek december 22. volt az utolsó tanítási nap, én viszont már december 15-től szabadságon voltam. A szabad délelőttöt kihasználva úgy döntöttem, hogy sétálok egyet a Budai-hegységben. Reggel fél 8-kor indultam otthonról, átvonatoztam Piliscsabára. A vonatról leszállva elindítottam a GPS-t, megkerestem a pecsétet, majd a jól ismert utcákon elindultam Hűvösvölgy felé. Furcsa volt az ismert helyeken "turistaként" sétálni. Borongós, hűvös idő volt, de bíztam benne, hogy hamarosan kisüt a nap.

Az út első része nem volt különösebben izgalmas. Piliscsaba aszfaltos utcáin sétáltam, először a lakóházak között, majd az ipari parkon keresztül. Az ipari parkot elhagyva jobbra fordultam, megkerültem a sorompót és hamarosan beértem az erdőbe, ahol egy széles földúton folytattam a sétát. Jobbról kerítés (mögötte láttam néhány szarvast), balra erdő, előttem pedig a fagyott kocsiút. Ezen a szakaszon az egyetlen izgalmat egy szép kidőlt fa és egy mókus jelentette. Sajnos a mókus túl gyors volt, de a fát azért sikerült lefényképeznem.

A mókus sajnos elszaladt...
A mókus sajnos elszaladt...
Kocsiút a Csaba-szikla lábánál
Kocsiút a Csaba-szikla lábánál
Kb. 2 km erdei séta után értem el az Erzsébet-kúthoz. Innen szép lassan emelkedni kezdett az út, de egyáltalán nem volt megerőltető. Újabb kb. 2 km után, egy éles jobbkanyarnál értem el a Nagykovácsi és Piliscsaba határán elhelyezett határkövet.

Piliscsaba és Nagykovácsi határán
Piliscsaba és Nagykovácsi határán
Mióta Piliscsabát elhagytam, itt találkoztam az első emberrel, egy futóval. Egy rövid egyenes szakasz, majd egy éles balkanyar után kezdődött a túra legnagyobb emelkedője. Negyed óra hegymenet után értem ki az erdőből, ahol az addiginál egy kicsit hűvösebb, szelesebb idő fogadott, de egyáltalán nem volt hideg. Átvágtam a réten és hamarosan elértem a Nagy-Szénás lábához. Ezen a szakaszon egy kicsit jobban oda kellett figyelni, mert fák hiányában csak a kövekre voltak felfestve a jelzések, de a hegytetőt jelzés nélkül is nehéz lett volna eltéveszteni. Mire felértem a csúcsra, már kisütött a nap, de sajnos a levegő továbbra is párás-ködös volt, így nem gyönyörködhettem a kilátásban. Egyszer talán sikerül tiszta időben visszajönni ide.

Jelzés a köveken
Jelzés a köveken
Nagy-Szénás
Nagy-Szénás
Rövid nézelődés után indultam lefelé. Jelzést nem találtam, de a "lefelé" egyértelmű volt. Hamarosan megláttam az első P jelzést és rájöttem, hogy néhány méterrel eltértem a K jelzéstől. Gyorsan korrigáltam és már ott is voltam a turistaház romjánál. Onnan kb. 10 perc alatt elértem Nagykovácsi szélét és a házak mellett folytattam az utat a Zsíros-hegyig. A Zsíros-hegyi elágazásnál úgy döntöttem, hogy a K3 jelzésen felmegyek a Sziklás-hegyre, hátha tudok néhány szép fényképet készíteni. Tévedtem, de azért sikerült lefényképeznem az iskolát, ahol a feleségem azidőtájt a haszontalan nebulókat vezette be a kémia és a német nyelv rejtelmeibe.

Egykor itt állt a turistaház
Egykor itt állt a turistaház
Pilisszentiván a Sziklás-hegyről nézve
Pilisszentiván a Sziklás-hegyről nézve
Rövid nézelődés után visszamentem az elágazóhoz, majd pecsételtem a Muflon itatónál és folytattam az utat a kertek végében Hűvösvölgy felé. Hamarosan elhagytam az utolsó házat, majd egy jobb kanyar után kissé emelkedni kezdett az út. Széles, kavicsos út vezetett el a Remete-hegy mellett. Kb. fél óra alatt értem el a Remete-szurdokhoz vezető meredek, sziklás, a napsütés miatt helyenként sáros lejtőt. A szurdokba leérve átkeltem a patakon, amely egészen Máriaremetéig kanyargott a gyalogút mellett. Sajnos a Remete-barlangot nem vettem észre, ezért az most kimaradt.

Úton a Remete-hegy felé 1.
Úton a Remete-hegy felé 1.
Úton a Remete-hegy felé 2.
Úton a Remete-hegy felé 2.
Ereszkedés a Remete-hegyről
Ereszkedés a Remete-hegyről
Békésen csordogáló Ördög-árok a Remete-szurdokban
Békésen csordogáló Ördög-árok a Remete-szurdokban
Máriaremetére beérve ismét kezdődött az aszfaltkoptatás. Kb. 1 km után értem el a templomot. Készítettem néhány fényképet, elővettem a szendvicsemet és indultam tovább. Az utolsó 1 km-t leszámítva innen már aszfaltozott út vitt Hűvösvölgybe. Az aszfalt után rövid járda következett a Nagyrét mellett, utána pedig egy széles, korábban valószínűleg szebb napokat megért sétány vezetett a kisvasút végállomásához. A pecsét az állomás túlsó oldalán található a falra szerelve. 

Máriaremete
Máriaremete
Hűvösvölgy
Hűvösvölgy
Reggel úgy beszéltük meg a feleségemmel, hogy ha időben Hűvösvölgybe érek, akkor hazafelé menet eljön értem Solymárra. Ennél pontosabban ki sem számolhattam volna az érkezést, mindössze 5 percet kellett várnom a Solymárra induló buszra. Ennek köszönhetően 13 óra után néhány perccel már a sárga Corsában ültem és indultunk haza.
Nem túl izgalmas, az időjárás miatt sajnos nem is túl látványos, de legalább könnyű túra volt, amelynek eredményeként újabb 22 km-rel lett hosszabb a "csík" a térképen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

RPDDK 07.: Mesztegnyő – Kaposmérő (2024.04.13.)

Homok, homok, homok és egy kis aszfalt, közben pedig két új pecsét, rengeteg szép virág és üde zöld természet. Így lehetne röviden ös...